- contraatacul (este posibil doar dacă regele propriu nu face parte din atacul dublu);
-capturarea piesei care execută atacul dublu;
-una dintre piesele surprinse în atac dublu se mută și o apără pe cealaltă piesă.
Să le luăm pe rând:
Diagrama nr.1:
Albul numai ce a jucat 1Cc4-b6. dar negrul are la dispoziție 1....Dh3 și după răspunsul forțat 2.Df1 (pentru a para matul pe ''g2'') D:f1 2.T:f1 Td8, negrul scapă.
Diagrama nr.2:
Poziția din diagramă este o remiză chioară, dar albul face un ''atac dublu'' care duce la pierderea partidei: 1.Dd5??? D:d5 2.T:d5 Tf1 mat.
Diagrama nr.3:
Negrul numai ce a jucat 1....Tb3, sperând să câștige una din cele două piese ușoare albe. Albul joacă simplu 2.Nc5 ( merge și 2.Nc1) și partida se termină în mod normal remiză. De menționat că este greșit să apărăm nebunul cu calul, 2.Cc2? sau 2.Cc4? Tc3! și lucrurile se complică. Și acum mici exerciții:
Diagrama nr.4: Albul mută și câștigă:
Diagrama nr.5: Albul mută și câștigă:
Diagrama nr.6: Albul mută și câștigă:
Diagrama nr.7: Albul mută și câștigă:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu