Practic, lecția ne învață cum, după fiecare mutare a adversarului, trebuie tot timpul să ne punem întrebarea cea mai importantă: DE CE?
Și acum niște diagrame:
Diagrama nr.1: Albul numai ce a mutat 3.Dh5, încercând să dea matul școlarului. Indicați cel mai bun răspuns pentru negru:
Diagrama nr.2: Albul numai ce a jucat 4.Ne2, ignorând complet atacul asupra pionului ''e4''. Poate negrul captura pionul, și dacă nu, care este cea mai normală continuare de dezvoltare?
Diagrama nr.3: Ultima mutare a negrului, 19.... Dd7??, pare o mutare normală prin care își încheie dezvoltarea, dar care duce la pierdere de material. Cum câștigă albul o figură?
Diagrama nr.4: În poziția din diagramă albul mută 31.T:e6!, calculând varianta 31.... f:e6 32.D;e6+ Rg7 33.D:e5+ Rf7 34. Nc6, cu atac decisiv. Observând varianta, negrul joacă 31....Dc8, în speranța că reușește să stopeze atacul albului. Cum continuă albul și totul se termină rapid?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu